Annoncer
Hvorfor skal vi belemres med annoncer for kvinder, der søger ældre mænd?
Mvh
Ole P
Mvh
Ole P
af Johnni, 15/8 2024, 16:27 (99 dage siden) @ Ole Pedersen
Jeg tror ikke at Tommy selv vælger annoncerne.
De bliver nok valgt ud fra dine “cookies” - altså hvad du tidligere har søgt på og set på da det giver størst mulighed for salg…
Johnni
af ole pedersen , 15/8 2024, 21:41 (99 dage siden) @ Johnni
Jeg har aldrig søgt på kontaktannoncer.
af Christian / kylle, 15/8 2024, 22:15 (99 dage siden) @ ole pedersen
Annoncer , hmm hvor , nårh ja dem tager min AD BLOCKER ,
bare et gratis tip ,
Christian
af Johnni, 16/8 2024, 06:17 (98 dage siden) @ ole pedersen
Jeg har aldrig søgt på kontaktannoncer.
Nej, det er ikke altid at det giver mening hvilke annoncer der bliver vist.
Men ofte prøver de sig frem efter ens gøren og laden og håber på at man klikker på dem.
Johnni
af SteampunkLolcat, 22/8 2024, 09:29 (92 dage siden) @ ole pedersen
Det behøver du heller ikke at have gjort.
Google og andre reklamesælgere sporer dig på tværs af alle hjemmesider de sælger reklamer på og danner en profil af dig, med alder, køn, seksualitet, købsvaner, politiske og religiøse tilhørsforhold og mange andre parametre.
Det er selvfølgelig kun gætværk fra deres side, men de kommer i mange tilfælde langt tættere på end de fleste ville bryde sig om hvis de viste det.
--
MVH
Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985.
Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.
af Morten Flindt Larsen, København K, 19/8 2024, 23:13 (95 dage siden) @ Johnni
Jeg tror ikke at Tommy selv vælger annoncerne.
De bliver nok valgt ud fra dine “cookies” - altså hvad du tidligere har søgt på og set på da det giver størst mulighed for salg…Johnni
ÆV! Hvorfor får jeg ikke nogen?!? Jeg får kun annoncer for finske stegepander.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane
af bygger01, Herning, 20/8 2024, 08:37 (94 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
Enten styres det efter hva’ man normalt surfer efter, eller sørger Google for, at man kun får ting tilbudt, som man normalt ikke søger efter …..
Jeg må tilstå, jeg har set de stegepander …..
--
Jørgen Steffensen
af ventrikel, 20/8 2024, 12:01 (94 dage siden) @ bygger01
Efter at have downloadet ny adblock ser jeg ingen annoncer længere.
Tænker jeg lever fint uden disse.
af Morten Flindt Larsen, København K, 20/8 2024, 13:59 (94 dage siden) @ bygger01
Enten styres det efter hva’ man normalt surfer efter, eller sørger Google for, at man kun får ting tilbudt, som man normalt ikke søger efter …..
Muligvis laver Google en "brugerprofil" på baggrund af det, som man ved om fællessummen af bruger på det pågældende site, og i vort tilfælde er det jo nok "ældre mænd". Eller kan profilen mon alene være lavet ud fra sitets indehaver og moderator?!?
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane
af UTJ, 21/8 2024, 21:48 (93 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
Muligvis laver Google en "brugerprofil" på baggrund af det, som man ved om fællessummen af bruger på det pågældende site, og i vort tilfælde er det jo nok "ældre mænd". Eller kan profilen mon alene være lavet ud fra sitets indehaver og moderator?!?
Ud fra det I beskriver rammer annoncerne nok bedre end I har lyst til at indrømme - sjovt nok er der ikke annoncer for modeltog, men det køber sidens brugere jo nok også alligevel.............
--
ئۇلغىك
af Ole Pedersen , 20/8 2024, 18:50 (94 dage siden) @ Ole Pedersen
Hvorfor skal vi belemres med annoncer for høreapparater og andet, der slet ikke vedrører jernbaner?
Også kinesiske temu,, som jeg absolut IKKE handler med.
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/forbrugerraadet-taenk-dumper-30-ud-38-temu-produkter.
Jeg ved godt, at det er med til at dække udgifterne til hjemmesiden., men det er et af internettets forbandelser.
Mvh
Ole P
af ventrikel, 20/8 2024, 19:11 (94 dage siden) @ Ole Pedersen
Prøv med en annonceblokker.
Jeg så annoncerne i 2-3 dage.
Så downloadede jeg en ny annonceblokker.
Nu slipper jeg helt for disse!
af Skott, 20/8 2024, 20:16 (94 dage siden) @ ventrikel
Prøv med en annonceblokker.
Jeg så annoncerne i 2-3 dage.Så downloadede jeg en ny annonceblokker.
Nu slipper jeg helt for disse!
Hvilken bruger du?
--
Med venlig hilsen
Skott
af ventrikel, 20/8 2024, 20:38 (94 dage siden) @ Skott
Adblock for Samsung internet
af Skott, 20/8 2024, 21:39 (94 dage siden) @ ventrikel
ok, tak :)
--
Med venlig hilsen
Skott
af bygger01, Herning, 20/8 2024, 20:41 (94 dage siden) @ Ole Pedersen
Intet er gratis i denne verden …..
--
Jørgen Steffensen
af Langelandsbanen, 21/8 2024, 22:20 (93 dage siden) @ Ole Pedersen
Det er faktisk nemt at finde ud af. I øverste højre hjørne af annoncerne er der et kryds som kan bruges til at lukke annoncen. Derefter dukker to knapper op hvor Google dels giver mulighed for at give feedback, men også en der forklarer hvorfor man ser netop den annonce
af Flemming Møss , 30/8 2024, 12:08 (84 dage siden) @ Ole Pedersen
Hej
Med hensyn til at blokere for annoncer, så henter jeg en HOSTS-fil fra denne side op lægger på min computer: HOSTS fil - slip for annoncer
Det kræver en lille smule teknisk viden - og man slipper for annoncer. Løsningen er gratis.
Løsningen benyttes også på mit arbejde med stor succes, dog kan man så ikke klikke på annoncer i Google-søgninger, men skal finde et link i Googles almindelige søgeresultat.
Var for øvrigt slet ikke klar over at der var annoncer på denne side
Mvh
Flemming
af Steff, 30/8 2024, 18:08 (84 dage siden) @ Flemming Møss
Kære Flemming
Der har faktisk været tvivlsomme opslag på siderne.
Før verden gik af lave, kunne man som ganske almindelig (nok ikke almindelig i dette tilfælde) gå ind og svare og ændrer et opslag eller lave et nyt. Samtidig indsatte man et link til den ønskede "vare".
IT Sikkerhedsmæssigt var/er man så en klovn, hvis man gik ind og benyttede linket. Gjorde man det, så røg man i "honningfælden" og blev spammet med mail i ens private mail!
Så, hvis i tvivl, lad være med at svare.
Web-master har været hurtig til at slette disse "annoncer" (muligvis til ærgrelse for nogle )
Det er altså på en HJEMME PC eller hvad man nu benytter, at man bør have sikkerheden (McAfee, Malwarebytes etc.) og evt. en "AD-blocker" for uønskede annoncer. Men annoncer kan nok nok ikke undgås, hvis man benytter almindelige og gratis mailsystemer, f.eks. g-mail mv. De betaler jo en del af de udgifter der er.
Så på din private mail, klik ikke på noget du ikke kender og har tillid til
Steff
På Sporet af 2019
Pris 240 kr.