Hvad er den tekniske forskel mellem en B 50... og 51...?
Kære Johnny
I princippet ikke eller ikke den store forskel. At vognen har regime 51 betyder, at alle installationer (elinstallation, bremser etc.) skal være godkendte jf. de herfor af UIC opstillede regler for kørsel i international trafik. Altså skal vognen kunne anvendes i tog fra Danmark og til f.eks. Tyskland (DB/DDR m. fl.)
Beskriftningen på vognenes vanger skal også være opstillet på en bestemt måde og man skal kunne læse f.eks. spænding det elektriske kører på, ligesom at vognklasse skal kunne aflæses.
Om dine B vogne med regime 51 er indsat i din internationale- eller nationale trafik på dit anlæg er ligegyldig. De blev i virkeligheden anvendt i flæng, men SKULLE dog i den grænseoverskridende trafik være UIC godkendte med regime 51 i nummeret.
Der er flere tekniske ting der skulle godkendes, men det har mig bekendt ikke noget med vognens udseende at gøre.
Håber det gav lidt mening!
Fortsat god dag, husk P-skiven, vintertid!!
Steff