Godaften
Øv, jeg har masser af billeder fra Ro, men de er ALLE optaget i forbindelse med en detalje/ting, der skulle dokumenteres.
Det man skal bemærke er, at hele den ene halvdel (den højre set mod drejeskiven) mere eller mindre var totalt ombygget til et lokomotivværksted. Det vil sige at der var opbygget hylder, stativer for rør eller andet jern, opstillet store værktøjsmaskiner/drejebænke/presser til reparation/bearbejdning af lokomotivdele mv. Lofterne og mellem sporene var anvendt til store H profiler, der bar ditto jerndragere for spil og kraner over sporene. Altså var INTET i den afdeling og helt ud op mod banen ikke i original stand, sidste del anvendt til opmagasinering af stumper og reservedele.
Under lofterne var der trukket en mængde rør, dels for elektricitet, men de fleste ad hensyn til vandspringlere i.f.m. brandslukning.
Mellem de to remisehalvdele var en afdeling med ophold, toilet og vask samt et mindre toilet. Ud mod drejeskiven et stort rum med bolte, søm, skruer og, og, og.
Det eneste originale del var den venstre del, der hvor driftsmaskinerne og de hensatte lokomotiver stod. Og her viser de billeder du allerede har fået, hvordan der så ud.
Alle gulve var flisebelagte med rektangulære røde fliser og eftersynsgravene var opmurede røde mursten. Træværket stortmalede undtagen trælofterne, der havde beholdt deres naturline farve, muligvis ferniserede.
Portene var ændrede i forhold til de originale og havde fået metallister rundt om de øverste vinduer.
De vedhæftede billeder fra værkstedsdelen er de bedte jeg har kunnet finde, bemærk lofter og vægge samt porte indvendigt.
Steff