McK MT, museumsnumre!
Sådan generelt i det store udland, er det den pågældendes modeljernbanefirmas slags- og marketingschef, der næsten suverænt bestemmer, hvilket individnummer den pågældende model skal have og især hvis der er en (eller flere) museumsmaskine(r).
Disses numre vælges oftest, da det ud fra salgsfilosofien er genkendelsens glæde, der driver værket, f.eks. litra P 917/931, MY 1101, MZ 1401 o.s.v. ”Den har jeg set køre,den står på museet,den er der masser af billeder af”!!!
Det nytter IKKE at gå i en dialog om at ændre nummeret til et alment driftsnummer, f.eks. P 909/P925 o.s.v. Jf. ovenstående er det det umiddelbare salg der gælder, sekundært, om en MJ´er vil købe flere maskiner med samme nr. Ka´ de lide modellen (altså lokomotivet ) skal de nok købe flere og så selv ændre nummeret. Og sådan er virkeligheden i den store MJ salgsverden, den er for salget og IKKE for at tilfredsstille en eller flere MJ, de skal nok købe hen ad vejen.
Det er sådanne noget man lige så godt kan lære udenad, hvis man ikke kan/vil forstå det, desværre!
Med venlig hilsen
Steffen Dresler
NB: Tro mig, er forsøgt med BÅDE argumenter og billeder over for fabrikanternes salgs- og marketingschefer, intet hjælper når ”nummeret” først har sat sig i hovedet!