Mon der er planlagt privatbaneudgaver til senere udsendelse ?.
Mon Heljan kunne overtales til at udgive en umalet og usamlet Triangel, sådan at man selv kan hjemmesnedkerere en udgave til sin favoritprivatbane ?.
Privatbanernes Triangel motorvogne så meget forskellige ud.
Mange var bygget med udgangspunkt i en eksisterende person/pakvogn. Men Triangel byggede selvfølgelig også helt fra bunden, men individuelle ønsker fra banerne og Triangels byggeserier samt senere ombygninger, reparationer efter uheld giver et utal af varianter. Den almindelige (hvis den findes) privatbane Triangel havde lukket endeperron i modsætning til DSBs åbne endeperron. -Her vil det være muligt med en mindre ombygning, -tagkølere, +ny lukket endeperron at få lavet noget der ligner en af de Triangler der blev leveret til privatbanerne i perioden 1926 - 29.
Dog var der flere privatbaner der købte en af DSBs triangler (som umiddelbart kan anvendes med en ny litrering) - heraf var der flere der kørte resten af deres dage uden ændringer. (VaGJ MC 651 kørte ovenikøbet med DSBs litrering i en længere periode - herefter blev der skruet et par plader med den "nye" litrering ovenpå DSBs litrering.)
DSBs Triangler overgik til flg. privatbaner.
MC: VaGJ MC 651, RØHJ MC 652, RØHJ M 4, VLTJ M 2, KRB M 4, ØSJS M 2.
ME: LNJ M 4, LNJ M 5, KRB M 3, NPMB M 8, SNNB M 5,RØHJ M 3, RGGJ M 3, ØSJS M 3, ØSJS M 4, AHTJ M 6, RHJ M 3 og i 1956 ETJ M 6.
MF: VLTJ M 1.
MFerne (18 stk) blev enten ombygget til MC 5 stk. (1950) eller udrangeret (1955/56). Lemvigbanen var den eneste privatbane der købte en MF i 1956. De 5 ombyggede (MC) blev alle overtaget af en privatbane.
MEerne (17 stk) her blev broderparten solgt i 1930/40erne og et par stykker udrangeret efter uheld/brand, så DSB kun havde 4 tilbage i 1956 - 3 blev udrangeret og den sidste blev solgt til ETJ.