TILLIG nyheder 2021: KRB Pj-vogn og DSB Ze-vogn
Køge Ringsted Banen Pj 95 og DSB ZE 504101 "Luxol Kemiske Fabrikker A/S"
1:87
--
Svend
Køge Ringsted Banen Pj 95 og DSB ZE 504101 "Luxol Kemiske Fabrikker A/S"
1:87
--
Svend
Køge Ringsted Banen Pj 95 og DSB ZE 504101 "Luxol Kemiske Fabrikker A/S"
1:87
Hejsa
Det ser jo ganske nydeligt ud. På tankvognen skal man selv afmontere løbebrædderne med de høje rækværk, men lejderarrangrmentet er, så vidt jeg husker, støbt i 2 dele, så det er ikke noget problem. Og så stemmer Tilligs grundmodel med forbilledet, hvilket DWA's gamle model på basis af af en Fleischmann grundmodel ikke gør.
KRB-vognen er fin i kraft af bremsehuset, som forbilledet beholdt lige til banens lukning. Markedet et vel også ved at være mættet med Tillig DSB PE-vogne.
Det er to rigtig fine epoke III tiltag, som Tillig der kommer med.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane
Køge Ringsted Banen Pj 95 og DSB ZE 504101 "Luxol Kemiske Fabrikker A/S"
1:87
Hejsa,
Hvad siger de farvekyndige (jeg er ikke) om det endelige resultat?
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane
Påskrifter...."lige ved og næsten"
KRB Danmark nærmet i størrelse TT (1:120)
--
Svend
Sært at Tilligs grafiker ikke selv har kunnet se det.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane
Hvad siger de farvekyndige (jeg er ikke) om det endelige resultat?
Jeg vil gætte på, at denne farve ville have været mere korrekt:
Men vi kan håbe på, at der en dag er en producent, der vil komme med en bedre/opdatere udgave af vogntypen i model (H0)
--
Svend
Den tidligere fra DWA, virker til at have mere korrekte påskrifter.
Mvh.
Thomas
Den tidligere fra DWA, virker til at have mere korrekte påskrifter.
Skrifttypen er da skrupforkert, og ligner overhovedet ikke den DSB-skrifttype, KRB benyttede. Der er Tilligs model trods alt en lille smule bedre, selv om den heller ikke er helt korrekt. Se eksempelvis den runde bagkant på det store "D" i "Danmark på begge modeller, og sammenlign med forbilledet.
Mvh.
Klaus K.
Den tidligere fra DWA, virker til at have mere korrekte påskrifter.
Mvh.
Thomas
Den gamle DWA model (baseret på en vogn fra Fleischmann) er mere korrekt, både når vi taler farve og påskrifter. Pufferne må (måtte) man selv skifte ud.
I det seneste nummer af SPOR OG BANER (nr 56, April 2021) anmeldes/omtales vognen af redaktøren. Han bemærker de små påskrifter på Tillig-vognen, men er ellers meget venlig (nok en smule for meget) i sin omtale. Men enhver må gøre op med sig selv, om det er en model der lever op til egne kvalitetskrav og forventninger. Årets model bliver den sikkert ikke
--
Svend
Den tidligere fra DWA, virker til at have mere korrekte påskrifter.Mvh.
Thomas
Den gamle DWA model (baseret på en vogn fra Fleischmann) er mere korrekt, både når vi taler farve og påskrifter. Pufferne må (måtte) man selv skifte ud.I det seneste nummer af SPOR OG BANER (nr 56, April 2021) anmeldes/omtales vognen af redaktøren. Han bemærker de små påskrifter på Tillig-vognen, men er ellers meget venlig (nok en smule for meget) i sin omtale. Men enhver må gøre op med sig selv, om det er en model der lever op til egne kvalitetskrav og forventninger. Årets model bliver den sikkert ikke
Når nu vi "leger" med modeltog, så kan man jo altid "lege", at Tilligs model gengiver vognen før opmaling på et tidspunkt, hvorfra der ikke kendes foto af vognen. Men det er da, alt andet lige, noget klamp, at en grafiker, der bliver lønnet for at lave modeltro modeller, ikke kan hitte ud af at placere de par bogstaver korrekt (og hos Brawa ikke engang at skrive det korrekte litra IFL). Nu bliver det så spændende at se, om tanken på LUXOL-vognen kan drejes 180 grader. De høje rækværker kan i hvert fald tages af, og lejderne ditto.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane