Roco Rh 85
Roco har bebudet dette lokomotiv Rh 85
Den er da vis meget lig en DSB N-maskine
Børge
Børge
Børge
Ikke hvis du ser dette foto og placeringen af forreste drivhjul
Børge
Hej Børge
Hjulene er lidt små, og der er for meget gangtøj. Det er en tidligere Fleischmann model. Her skal man have fat i dem fra startsættet, der passer gangtøjet.
Hilsner Keld
Ja det med gangtøjet kan jeg godt se.
Det var mere førerhuset med de runde vinduer, som var på de første numre i N-serien
Godaften
En lille sidetegning af DSB-JF litra N:
Med venlig hilsen, godnat og sov godt
Steffen Dresler
Børge
Ikke hvis du ser dette foto og placeringen af forreste drivhjul
.
Det er, som noteret andre steder, en tidligere (og ganske glimrende) Fleischmann model, af et bayersk lokomotiv type D VI.
Typen fandtes både uden og med vandkasser. Et lokomotiv af denne type "Bayreuth" blev solgt til en norsk industribane i 1899 og kørte der de næste 18-19 år:
"Bayreuth" i Norge
--
Svend
Jeg har fire af disse skønne Fleischmann-modeller fra diverse forvaltninger, såvel med som uden vandkasser, m/u lyd og med de forskellige udgaver af gangtøjet. Til dato er det ikke lykkedes mig at finde blot ét dansk forbillede til dem - det nærmeste er SFJ 36-38, hvor kun hjulstilling, gangtøj og den generelle længde passer. Det bør dog ikke afskrække nogle fra at erhverve en model og omlitrere den til en "privat" privatbane/værkslokomotiv. Lokomotivet kan anbefales - det kører godt, har varmt, gult lys i lanternerne og er fint detaljeret i nogle udgaver.
Billedet viser "økonomiversionen" uden omfattende gangtøj og diverse detaljer (det er fra et startsæt), her i Deutsche Reichsbahn-udgave, lidt historisk ukorrekt sammen med en prøjsisk IV-klasses vogn (ex-Röwa-model).
Med venlig hilsen,
Flemming Søeborg
Design, sporplaner og konstruksjon av underbygning : Sporplan til n-skala fjellanlegg 50x200cm
Storskalaer, Livesteam : Min innendørs skala O bane. Liten men fin.
Digitalstyring, datastyring og automatikksystemer : Zimi dekoder