Lille ny fra flæskemand
Er der nogle som har hovedmålene på denne lille fætter, evt en skitse. Det er særlig akselafstanden som har en hel del interesse.
Bajersk D VI
af UTJ, 3/2 2012, 18:01 (4682 dage siden)
Er der nogle som har hovedmålene på denne lille fætter, evt en skitse. Det er særlig akselafstanden som har en hel del interesse.
Bajersk D VI
af bl, 3/2 2012, 18:27 (4682 dage siden) @ UTJ
Jeg har ikke en skitse over en D VI, men en D IV, som burde være af samme konstruktion. D IV havde en længde over puffer på 8005 og mellem hjulene 2440 mm.
Har en skitse af D IV interesse? Jeg har den i G. Sheingrabers "Lokomotiven und Wagen der Königlich Bayerischen Staatseisenbahnen" i serien "Deutsche Eisenbahnen, Typenskizzen und Schnitte".
Bjarne
af Tommy Nilsson , Ringsted, 4/2 2012, 14:39 (4682 dage siden) @ UTJ
Er der nogle som har hovedmålene på denne lille fætter, evt en skitse. Det er særlig akselafstanden som har en hel del interesse.
Bajersk D VI
Lad os høre, om du finder ud af, om den kan blive til "gammel dansk".
--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk
af Jimmyoldtimer, Viby J., 4/2 2012, 18:45 (4681 dage siden) @ Tommy Nilsson
De skulle jo være med lyd oplyses der i Fleischmann kataloget
481277 og 400671
http://up.picr.de/9174474ncy.pdf på side 21.
af Jan-Eddie, 4/2 2012, 17:28 (4681 dage siden) @ UTJ
Hej UTJ.
Det ser ud til at Miba vil præsentere den i næste nummer, og hvis de som sædvalig tester den kommer der også de mål du efterspørger.
Har du for øvrigt set denne:Westmodel
m.v.h.
Jan-Eddie Mathiasen
Odense
af L Krüger, 5/2 2012, 13:28 (4681 dage siden) @ UTJ
Ved ikke om denne side kan hjælpe, men den er et forsøg værd.
Wiki
af UTJ, 5/2 2012, 16:38 (4680 dage siden) @ L Krüger
Ved ikke om denne side kan hjælpe, men den er et forsøg værd.
Wiki
Den er afsøgt, ellers tak. Jeg har via mail fået lidt oplysninger, der kan arbejdes videre med. Nu mangler jeg at se den i virkeligheden og eventuelt hjemtage, adskille og måle på en. Prisen er ikke helt umulig og hvis blot køreegenskaberne er i orden er det jo under alle omstændigheder en fin lille sag, som sagtens kan hensættes bagest i en remise uden at nogen vil opdage det.
af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 7/2 2012, 00:32 (4679 dage siden) @ UTJ
Ved ikke om denne side kan hjælpe, men den er et forsøg værd.
Wiki
Den er afsøgt, ellers tak. Jeg har via mail fået lidt oplysninger, der kan arbejdes videre med. Nu mangler jeg at se den i virkeligheden og eventuelt hjemtage, adskille og måle på en. Prisen er ikke helt umulig og hvis blot køreegenskaberne er i orden er det jo under alle omstændigheder en fin lille sag, som sagtens kan hensættes bagest i en remise uden at nogen vil opdage det.
Den lokale modeltogspusher har efterhånden haft startsættet 633001 på hylden i et stykke tid nu - til kr. 848,- - såfremt du skulle være interesseret.
Det er et nuttet bette lokomotiv, som nok ser ud til at kunne omsnedkereres til et-eller-andet dansk - og med en klat maling i en passende farve på den højsidede vogn fra sættet så har man sig en DSB- eller privatbane PT-vogn (og den er ligesom den nok lidt mindre brugbare fladvogn fra sættet udstyret med KKK).
af bl, 7/2 2012, 13:50 (4679 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
Har du selv set sættet? Er maskinen med det komplette gangtøj, eller er det en skrabet begyndermodel med forenklet gangtøj?
Bjarne
af f.ormstrup , 7/2 2012, 15:16 (4679 dage siden) @ bl
Det er en skrabet model med forenklet gangtøj der findes i startsættene.
af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 7/2 2012, 19:08 (4678 dage siden) @ UTJ
Er der nogle som har hovedmålene på denne lille fætter, evt en skitse. Det er særlig akselafstanden som har en hel del interesse.
Bajersk D VI
Hej Ulrik
Ifølge dit link skulle de vejledende priser være:
Art.-Nr. 633001 (med skinneoval, trafo, samt "PT-vogn" og fladvogn (begge med KKK) )
Startpackung
109,00 EUR
Art.-Nr. 481101 (kun lokomotiv! Til gengæld med komplet gangtøj)
EUR 199,00
...dvs. at den primære forskel er gangtøj (eller ej). Gangtøjsdele må åbenbart være meget bekostelige at fremstille (jeg tør da slet ikke at regne kiloprisen ud på disse dele! Uha-uha!).
af Tommy Nilsson , Ringsted, 8/2 2012, 06:04 (4678 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
Art.-Nr. 633001 (med skinneoval, trafo, samt "PT-vogn" og fladvogn (begge med KKK) )
Startpackung
109,00 EURArt.-Nr. 481101 (kun lokomotiv! Til gengæld med komplet gangtøj)
EUR 199,00...dvs. at den primære forskel er gangtøj (eller ej). Gangtøjsdele må åbenbart være meget bekostelige at fremstille (jeg tør da slet ikke at regne kiloprisen ud på disse dele! Uha-uha!).
Kender du udtrykket "Det første fix er gratis"? Mon ikke det er derfor, at startsæt foræres væk (næsten) gratis. Jo flere modelbanenarkomaner jo bedre.
--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk
af bl, 8/2 2012, 14:15 (4678 dage siden) @ Tommy Nilsson
Plus at mange detaljer såsom håndlister, rør, trin, armaturer m.m. er sparet væk.
Bjarne
af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 8/2 2012, 19:47 (4677 dage siden) @ Tommy Nilsson
Kender du udtrykket "Det første fix er gratis"? Mon ikke det er derfor, at startsæt foræres væk (næsten) gratis. Jo flere modelbanenarkomaner jo bedre.
Hehe, det minder meget om min lokale modeltogspushers motto!
af f.ormstrup , 13/2 2012, 20:19 (4672 dage siden) @ UTJ
Den passer ikke til Hs - alt for lille - over 1 cm. ØV!
Men trods alt - En rangermaskine til Grindsted Station kan det da blive til.
Førehuset skal forkortes 2mm, Vandkasserne 4mm, ny dome og skorsten samt lidt Plastic Padding så er det klaret.
Største afvigelse under 9 cm i 1:1.
Flot Stevenson styring!
--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK
af Jimmyoldtimer, Viby J., 14/2 2012, 00:25 (4672 dage siden) @ f.ormstrup
Hej Flemming er det den model med lyd og hvis hvordan lyder den.
af Jens, 16/2 2012, 18:19 (4669 dage siden) @ f.ormstrup
Den ville da bedre kunne gå som en HS I'er end den en HS II'er som tegningen viser?
Med venlig hilsen
Jens
af f.ormstrup , 17/2 2012, 00:49 (4669 dage siden) @ Jens
Det er nu en DSB/JF N maskine der er på tegningen.
Maskinen er alt for lille til en Hs - ca. 1cm for kort, for små hjul, forkert akselafstand m.m.
--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK
af UTJ, 18/2 2012, 02:50 (4668 dage siden) @ f.ormstrup
Formstrup: N havde ganske store hjul!
Pointen i billigmodellen er da netop at de har fjernet den udvendige styring. Hvordan ser du så en Stephenson-styring, for jeg gætter på at der ikke er indvendig styring på billig-udgaven.
af f.ormstrup , 18/2 2012, 10:21 (4668 dage siden) @ UTJ
Formstrup: N havde ganske store hjul!
Pointen i billigmodellen er da netop at de har fjernet den udvendige styring. Hvordan ser du så en Stephenson-styring, for jeg gætter på at der ikke er indvendig styring på billig-udgaven.
Jep, den lille nys hjul er for små! (fejl på lidt over 10%)
Jeg kommer med de rigtige mål på Fleichmanns maskine når jeg kommer i berøring med et eksemplar igen. Måske senere idag - Hos Dorthea har ikke maskinen på lager - når vi er tilbage i klubben.
Tja, billigudgaven har vist ikke andet end et par stænger, men de illuderer nu ganske fint som en indvendig Stevenson.
N(1) maskinerne nr. 97 - 102 er nok dem der kommer tættest på.
Men afvigelserne er vel ikke lige så store som Lille Sorte Anna - Hs(1)
--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK
af f.ormstrup , 18/2 2012, 14:20 (4668 dage siden) @ f.ormstrup
redigeret af f.ormstrup, 18/2 2012, 14:24
Hjul: diameter 11,2 mm til N(1) burde det være 14 mm
Akselafstand: 26 mm
sidstnævnte mål lidt usikker da det er målt uden at fjerne gangtøjet.
--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK
af Tommy Nilsson , Ringsted, 19/2 2012, 01:44 (4667 dage siden) @ f.ormstrup
Hjul: diameter 11,2 mm
Jeg har gennemsøgt Jernbanen.dk´s database for B-koblede maskiner med en hjuldiameter på omkring 974 mm (11,2 * 87):
GDV IV. Lop: 5240 mm. Hjuldiameter: 850 mm.
APB 17/SB 4. Lop: 6400 mm. Hjuldiameter: 900 mm.
RHJ 2 og RHJ 4. Lop: 6900 mm. Hjuldiameter: 900 mm.
VLTJ 3. Lop: 6550 mm. Hjuldiameter: 940 mm.
--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk